Ostin OBDElevenin, jolla Iitun sai ohjelmoitua uusia ominaisuuksia. Niistä kiinnostavin on Travel Assist, joka lisää autoon paremman kaistaviivojen seurannan. Lane assist, joka siinä oli vakiona, varoittaa kaistaviivan ylittämisestä vasta, kun auton on sen päällä. Travel assist aktiivisesti pyrkii pitämään auton keskellä kaistaa. Sellainen puute autossani on, ettei siinä ole kapasitiivista rattia. Tämän vuoksi kuljettajan pitää ohjata aktiivisesti myös sillon, kun Travel assist on päällä. Muuten se varoittelee ja jossain vaiheessa pysäyttää auton. Täytyy nyt katsoa, miten tuo käytännössä toimii. Toisaalta suunnilleen noin se on toiminut aikaisemmissa autoissani. Eihän tuo ole niin kätevä kuin kapasitiivisella ratilla, jonka kanssa riittää, että käsi on ratilla.
Lisäsin OBDElevenillä myös tavallisen vakionopeussäätimen valikkoon. Adaptiivinen vakkari käyttää keulan tutkaa, ja jos kyseinen tutka esimerkiksi lumisateen vuoksi ei toimi, ACC ei ole käytössä. Toivottavasti jatkossa voin tällaisessa tilanteessa käyttää tavallista vakkaria, joka on tyhjää parempi lumisateellakin.
Pienempiä muutoksia olivat ilmastointiin tekemäni muutokset: jäähdytyskompressoria käytetään aktiivisemmin viileillä keleillä huurtumisen estämiseksi. Lisäsin myös ilmankosteuden herkkyyttä, eli Iitun pitäisi nyt reagoida ilmankosteuden nousemiseen aikaisempaa enemmän. Näiden merkitys tulee ilmi vasta plussan keleillä, joten nyt pakkasten aikaan en tiedä, miten ne toimivat.
OBDElevenillä voi muokata paljon muitakin ominaisuuksia, mutten ole vielä ehtinyt tutustua siihen tarkemmin. Aika näyttää, mitä sieltä valikoista löytyy.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti